site stats

تمجید خبرگزاری دولت از تتلو: او «محبوب و پرطرفدار» است

5683 بازدید
 تمجید خبرگزاری دولت از تتلو: او «محبوب و پرطرفدار» است

خبرگزاری ایرنا با انتشار مطلبی به تمجید از امیر تتلو پرداخت و نوشت: «در نگاه اول آهنگ‌های تتلو تصویر سیاه و غم‌زده‌ای را از شرایط جامعه ترسیم می‌کند اما متن ترانه‌های تتلو تنها شامل کلمات رکیک و الفاظ مستهجن نمی‌شود. کلمات عاشقانه و امیدبخش نیز تا حد زیادی در متن ترانه‌های او دیده می‌شود. از میان ۱۰۰ کلمه برتر که از متن ۱۲۵ ترانه تتلو استخراج شد کلماتی مانند دل، خونه، عشق، روز، فکر، زمین، آدم، چشم و... از پر تکرارترین کلمات بوده‌اند. این کلمات با مهارت خاصی در کنار هم چیده می‌شوند و با اینکه خوانش سختی دارند اما مخاطب را با خود درگیر کرده و حتی به فکر فرو می‌برد.

امیر تتلو صدای گیرایی دارد و لحن ساده و صمیمی او در آهنگ‌ها بر این گیرایی تاثیر دارد. فراز و فرود و تغییر لحن و صدای تتلو را در آهنگ‌هایش را نیز به وضوح می‌توان درک کرد. صدای او در بعضی از آهنگ‌ها قوی، محکم و در برخی دیگر لحن صدای او خسته و محزون است و کلمات سنگین و کش‌دار ادا می‌شوند. این تغییر در لحن و صدا و بیان کلمات و حتی در مواردی استفاده از کلمات توهین‌آمیز به مقدسات را می‌توان ناشی از مصرف مواد روان‌گردان دانست.

اگرچه تتلو با حواشی‌ها و موضع‌‍‌گیری‌های تندش در مورد موضوعات مختلف در شبکه‌های اجتماعی به شهرت رسید و این حواشی از او تصویر فردی بی‌قید و بند ساخته است، اما بررسی ۱۲۵ ترانه‌ای که از سال ۹۶ تا سال ۱۴۰۱ خوانده است نشان می‌دهد او خط سیر فکری مشخصی در بعضی از موضوعات دارد. برای مثال در بسیاری از آهنگ‌ها به موضوع عشق، وفاداری و خیانت اشاره کرده است.

تتلو در یکی از ترانه‌هایش با نام «قهرمان» به قهرمان‌های مختلف در زندگی مانند پدر و مادر اشاره می‌کند. وطن در ترانه‌های او ارزش و جایگاه ویژه‌ای دارد و با اینکه انتقاد و اعتراضات تندی علیه وضعیت موجود در کشور دارد اما ایران را دارای هویت می‌داند که البته این نگاه در ترانه اخیر او بعد از ناآرامی‌های اخیر به شدت دچار تغییر شده است.

هر اندازه که #تتلو در میان بزرگ‌ترها به دلیل ظاهر، پوشش و ادبیاتش منفور است اما در میان دهه هشتادی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. این موضوع را می‌توان از حمایت‌های طرفدارانش در شبکه‌های اجتماعی و استقبال و حضور پرشور آنها در کنسرت‌هایش دریافت.»

14 اسفند 1401

اشتراک گذاری مطلب