site stats

مجوز کنسرت در مشهد صادر می‌شود؟

6937 بازدید
مجوز کنسرت در مشهد صادر می‌شود؟


اتفاقی که بعید نیست رخ بدهد…

جشنواره بین المللی «ماه امت» به مناسبت عید فطر از ۲۹ فروردین تا ۹ اردیبهشت امسال در مشهد برگزار می‌شود و در این فستیوال، خواننده های داخلی و خارجی در مشهد روی صحنه خواهند رفت.

انتشار این خبر که به صورت رسمی از سوی شهرداری مشهد در اختیار رسانه ها قرار گرفته، موجی از واکنش‌ها را در پی داشته و با این تفاسیر، نخستین جشنواره کنسرت در این شهر برگزار می‌شود.

در پوستر این جشنواره، غلامرضا صنعتگر، مجید اخشابی و تعدادی از خواننده ها از کشورهای ترکیه، سوریه، افغانستان و... قرار است به اجرای کنسرت بپردازند. موضوعی داغ و خبرساز که به نظر می‌رسد می‌تواند شروعی بر اتمام ممنوعیت کنسرت در این شهر مذهبی ایران باشد.

یوسف اسماعیل زاده (معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد) درباره این خبر گفت: «برگزاری این برنامه تحت عنوان کنسرت را تکذیب می‌کنم؛ چراکه این برنامه یک رویداد و جنگ فرهنگی است که جنبه مذهبی، ملی و بین المللی دارد و گروه های خارجی که برای اجرا در آن حضور دارند، گروه هایی با ماهیت اجرای سرودهای مذهبی هستند که کاملا هدفمند دعوت شده‌اند. با توجه به اینکه ماهیت اجـــرای آنها مدح اهل بیت(ع) است، جنبه موسیقی زیادی نخواهد داشت. همان طور که در بسیاری از رویدادهای دیگری که در مشهد برگزار می شود، ساز نمایش داده نمی‌شود.»

با گذشت یک سال از آن جشنواره پرسروصدا، حالا دومین دوره این فستیوال با اعلام رسمی شهرداری مشهد، با حضور گروه های ایرانی و خارجی قرار است نخستین فستیوال کنسرت در مشهد را برگزار کنند. فستیوالی که به نظر می‌رسد با هماهنگی کامل نهادها و ارگانهای دولتی برنامه ریزی شده و این بار طلسم کنسرت در این شهر را خواهد شکست.

30 فروردین 1402

اشتراک گذاری مطلب